söndag 6 maj 2012

Making a statement with Jimmie Martin

När jag bodde i London stötte jag flera gånger ihop med Jimmie – en del av designduon Jimmie Martin – på olika fester och tillställningar i de trendiga, östra delarna av stan där all kreativitet flödar och skapar stordåd. Nu är Jimmie Karlsson och Martin Nihlmar ett etablerat lyxvarumärke som designar ”one-off” interiörer till de som vågar. Det gör jag, och nu går jag som på nålar och väntar på min fåtölj som skeppas hit om några veckor. Jag tror verkligen på att investera i en eller flera statement pieces från deras unika design. Jag skulle inte möblera hela min våning uteslutande med Jimmie Martin för det skulle bli för mycket. Jag tycker om stilrent och lite sparsmakat och inreder gärna med en bas i vitt och svart, men älskar att fylla varje rum med en in-your-face möbel eller färg. Och det är i dessa fall Jimmie Martins enastående design kommer in. Kolla in duons exceptionella här nedan. Love it!

Taxen är ett återkommande inslag på fåtöljer, kuddar och annat.

Typisk Jimmie Martin-design med ord och uttryck sprayade på möbler

Underbar golvlampa som är 2 meter hög! En riktig statement piece!


Coco-fåtöljen som jag har beställt men med små skillnader i texten. Jag längtar ihjäl mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar